Οσκαρ 2019: Στον Πίτερ Φαρέλι το βραβείο καλύτερης ταινίας

Η ταινία «Το Πράσινο Βιβλίο» του Πίτερ Φαρέλι αποδείχθηκε τελικά η… ευνοούμενη της 91ης τελετής απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου: απέσπασε το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

91st Academy Awards - Oscars Show - Hollywood, Los Angeles, California, U.S., February 24, 2019. Peter Farrelly accepts the Best Picture award for "Green Book." REUTERS/Mike Blake

Στον ευχαριστήριο λόγο του, ο Πίτερ Φαρέλι μίλησε για το νόημα της αγάπης, ενώ έκανε ειδική μνεία στον πρωταγωνιστή της ταινίας Βίγκο Μόρτενσεν και ευχαρίστησε τον Στίβεν Σπίλμπεργκ, την Οκτάβια Σπένσερ, και όσους ενεπλάκησαν στην ταινία. Το βραβείο απένειμε στον Φαρέλι η Τζούλια Ρόμπερτς.

 Το «Πράσινο Βιβλίο» βασίζεται σε πραγματική ιστορία και έχει κερδίσει, μεταξύ άλλων, το Βραβείο του Σωματείου Αμερικανών Παραγωγών.

Στην ταινία ο Μαχέρσαλα Αλί (Οσκαρ Β’ Αντρικού ρόλου) υποδύεται τον βιρτουόζο Ντον Σέρλι, έναν αφροαμερικανό πιανίστα της τζαζ, ο οποίος, σε πείσμα των φυλετικών διακρίσεων της δεκαετίας του ’60, αποφασίζει να πραγματοποιήσει ριψοκίνδυνη μουσική περιοδεία σε μερικές από τις πιο επικίνδυνες πολιτείες του αμερικανικού Νότου όπου ο ρατσισμός είναι πιο κραταιός.

Για να φέρει σε πέρας το πολύ δύσκολο ταξίδι, ο Σέρλι προσέλαβε ως σοφέρ και προστάτη του έναν ιταλοαμερικανό μπράβο από το Μπρονξ τον Τόνι Βαλελόνγκα – τον ενσαρκώνει ο Βίγκο Μόρτενσεν.

Α’ Ανδρικός Ρόλος Ράμι Μάλεκ, Bohemian Rhapsody

Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου

Η «μεταμόρφωση» του Ράμι Μάλεκ στον θρυλικό frontman των Queen, τον Φρέντι Μέρκιουρι, στην ταινία «Bohemian Rhapsody» του Μπράιαν Σίνγκερ, χάρισε στον αμερικανό ηθοποιό το Οσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου.

Η βράβευση του κάνει τον 38χρονο Μάλεκ έναν από τους νεότερους νικητές στη συγκεκριμένη κατηγορία.

«Ευχαριστώ πολύ όλους εσάς που με φέρατε εδώ, όλους όσοι με βοηθήσατε, στοιχηματίσατε πάνω μου, κι ας μην ήμουν η πιο προφανής επιλογή. Είμαι γιος μεταναστών από την Αίγυπτο, Αμερικανός πρώτης γενιάς κι η ιστορία μου γράφεται τώρα (…). Είμαι ευγνώμων σε όποιον πίστεψε σε μένα, θα κρατήσω αυτή τη στιγμή σαν θησαυρό» είπε ο Μάλεκ, που δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τους Queen και τους συντελεστές της ταινίας – πλην του σκηνοθέτη της, του Μπράιαν Σίνγκερ, που απολύθηκε μετά τα σκάνδαλα σεξουαλικής παρενόχλησης που ήρθαν στο φως.

Το «Bohemian Rhapsody», ταινία που ο τίτλος της παραπέμπει στο ομώνυμο τραγούδι των Queen, αφηγείται την ιστορία της μπάντας από την αρχή, από το 1970 στο Λονδίνο και την ένταξη του Φρέντι Μέρκιουρι, ως την εμβληματική συμμετοχή τους στο «Live Aid» του 1985.

Συνυποψήφιοι του Ράμι Μάλεκ ήταν οι Κρίστιαν Μπέιλ («Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»), Μπράντλεϊ Κούπερ («Ενα Αστέρι Γεννιέται»), Γουίλεμ Νταφόε («Στην Πύλη της Αιωνιότητας») και Βίγκο Μόρτενσεν («Πράσινο Βιβλίο»).

Oσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου

Μόλις δύο χρόνια μετά το Oσκαρ που έλαβε για το «Moonlight» κι έχοντας διακριθεί ήδη στις Χρυσές Σφαίρες, τα SAG, τα BAFTA και τα βραβεία αρκετών κριτικών ενώσεων, ο Μαχερσάλα Αλί κέρδισε το Oσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο «Πράσινο Βιβλίο» του Πίτερ Φαρέλι.

Πρόκειται για τη δεύτερη βράβευση του ηθοποιού στη δεύτερη υποψηφιότητά του.

«Προσπάθησα να αποδώσω την ουσία του Δρ. Ντον Σέρλεϊ» είπε ο ηθοποιός, παραλαμβάνοντας το βραβείο, ευχαρίστησε τον συμπρωταγωνιστή του Βίγκο Μόρτενσεν και τον σκηνοθέτη Πίτερ Φαρέλι, ενώ αφιέρωσε το βραβείο στη γιαγιά του που τον έπεισε πως ό,τι θέλει, μπορεί να το κάνει.

Συνυποψήφιοί του ήταν οι Aνταμ Ντράιβερ («BlacK kKlansman: H Παρείσφρηση»), Σαμ Eλιοτ («Ενα Αστέρι Γεννιέται»), Ρίτσαρντ Ι. Γκραντ («Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;») και Σαμ Ρόκγουελ («Vice: Δεύτερος στην Ιεραρχία»).

Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου

Η Ρετζίνα Κινγκ επικράτησε ίσως στην πιο απρόβλεπτη κατηγορία της οσκαρικής βραδιάς, κερδίζοντας Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει» του Μπάρι Τζένκινς.

«Είμαι παράδειγμα του τι μπορεί να συμβεί, αν έχεις την αγάπη και την υποστήριξη των γύρω σου» είπε συγκινημένη η ηθοποιός, παραλαμβάνοντας το βραβείο, το οποίο αφιέρωσε στον Τζέιμς Μπόλντουιν – τον συγγραφέα του βιβλίου που αποτέλεσε τη βάση του σεναρίου της ταινίας – ενώ ευχαρίστησε τους συνεργάτες και τη μητέρα της.Η Ρετζίνα Κινγκ ήταν η νικήτρια της Χρυσής Σφαίρας στην αντίστοιχη κατηγορία, και βραβεύθηκε επίσης από αρκετές ενώσεις κριτικών.

Συνυποψήφιές της ήταν η Εμι Ανταμς («Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»), η Μαρίνα Ντε Ταβίρα («Ρόμα») και η Εμα Στόουν με τη Ρέιτσελ Βάις («Ευνοούμενη»).

Το πρώτο βραβείο για το «Ρόμα»

Ο Αλφόνσο Κουαρόν κέρδισε το Οσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας για τη «Ρόμα», την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, στην οποία υπογράφει (και) τη φωτογραφία.

Αυτό είναι το τρίτο Οσκαρ που έχει κερδίσει μέχρι σήμερα ο μεξικανός σκηνοθέτης, αλλά και το πρώτο βραβείο της βραδιάς για το «Ρόμα».

Ο Κουαρόν, παραλαμβάνοντας το βραβείο ευχαρίστησε το Μεξικό, την οικογένειά του, τις ηθοποιούς του και το Netflix, επισημαίνοντας πόσο δύσκολη δουλειά είναι η διεύθυνση φωτογραφίας, ενώ αφιέρωσε το βραβείο στον Τσίβο Λουμπέσκι, τον διευθυντή φωτογραφίας των προηγούμενων ταινιών του.

Συνυποψήφιοί του για το βραβείο ήταν ο Λούκας Ζαλ («Ψυχρός Πόλεμος»), ο Καλέμπ Ντεσανέλ («Never Look Away»), ο Ρόμπι Ράιαν («Ευνοούμενη») και ο Μάθιου Λιμπατίκ («Ενα Αστέρι Γεννιέται»).

Μία εντυπωσιακή είσοδος

Το «Ρόμα» καλύτερη ξενόγλωσση ταινία

Το «Ρόμα», το ασπρόμαυρο, προσωπικό ταξίδι αναμνήσεων του Αλφόνσο Κουαρόν από το Μεξικό, κέρδισε το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Για πρώτη φορά στην ιστορία των Οσκαρ, το Μεξικό κερδίζει το συγκεκριμένο βραβείο.

«Εμαθα πολλά για τον κινηματογράφο βλέποντας, ως παιδί, ξενόγλωσσες ταινίες, σαν… τον Πολίτη Κέιν, τον Νονό, τα Σαγόνια του Καρχαρία. Ο Σαμπρόλ, όταν ρωτήθηκε για τη νουβέλ βαγκ είπε, «δεν υπάρχουν κύματα, μόνο ο ωκεανός»».

«Νομίζω πως όλοι οι υποψήφιοι απόψε είμαστε μέρος αυτού του ωκεανού», πρόσθεσε ο Αλφόνσο Κουαρόν, που ανέβηκε για δεύτερη φορά στη σκηνή, ενώ ευχαρίστησε τις πρωταγωνίστριές του και την οικογένειά του, που, όπως είπε, του δίνει ώθηση.

Στην ίδια κατηγορία, υποψήφιες ήταν επίσης οι ταινίες: «Καπερναούμ» της Ναντίν Λαμπακί (Λίβανος), «Ψυχρός Πόλεμος» του Πάβελ Παβλικόφσκι (Πολωνία), «Never Look Away» του Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ (Γερμανία) και «Κλέφτες Καταστημάτων» του Χιροκάζου Κόρε-Εντα (Ιαπωνία).